Intervju: Katarina Stavrić, profesorka engleskog jezika

Katarina Stavrić je profesorka engleskog jezika u Berlitz školi stranih jezika .

Radeći sa decom i odraslima , kako u školi, tako i onlajn , stekla je izuzetne veštine predavanja.

Katarina otkriva kako je učionica postala njena kancelarija, kakav značaj engleski jezik ima za nju, kao i da li joj je bilo teže u ulozi učenika ili nastavnika.


1.  Kako je izgledao Vaš put do uloge nastavnika? Kako ste se opredelili za taj poziv?

Moj put je bio prilično izvestan, s obzirom na to da sam od detinjstva znala čime želim da se bavim. Privukla me je ekspresivnost engleskog jezika, u kulturološkom smislu, koja mi je davala slobodu da izrazim osećanja. Tu slobodu nisam imala na maternjem jeziku već je takvo izražavanje za mene bilo tabu. Kada sam to iskusila izbor formalnog obrazovanja bio je za mene prirodan sled. Tokom studiranja, šta god da sam učila ja sam zamišljala da to prezentujem učenicima u učionici.

2. Da li smatrate da postoji idealan način za učenje stranog jezika ili je to individualno?

Da, postoji i ogleda se u nalaženju rešenja tokom procesa učenja. Isti materijal sam obrađivala sa različitim učenicima ili grupama učenika ali nikada na isti način koristeći iste načine učenja. Ključno za moj rad je da se postaram da učenici osim što usvajaju nova znanja ta znanja i upotrebe na samom času. Tada mogu da znam da će ono što su naučili primeniti u svakodnevni životnim situacijama.


3. Šta je ono što najviše volite i što Vas najviše motiviše kod podučavanja jezika?

Iskustvo koje sam stekla u radu mi pomaže da nađem jednostavne načine za usvajanje i vežbanje novog jezika. Najveću satisfakciju za mene predstavlja kada uspostavimo naš sopstveni način komunikacije tzv. Jezik učionice koji se osim reči sastoji i od neverbalnog što čini da proces učenja ide spontano i lako. Kada u tome uspem moj zadatak je da usmeravam proces učenja i pazeći da se ne mešam više od onog što je neophodno u njega.
Kada čujem da moji učenici upotrebljavaju reči i rečenične strukture kojima sam ih naučila samostalno u različitim kontekstima znam da sam postigla željeni rezultat.

4. Bili ste i učenik i nastavnik. Koja strana klupe je za Vas bila izazovnija i zašto?

Definitivno ona strana na kojoj je učenik. Kao nastavnik ti vodiš proces i modeluješ jezik, prezentuješ sadržaj i podstičeš interakciju. Kada si učenik ti si onaj koji zaista radi.


5. Da li biste mogli da izdvojite neku anegdotu ili zanimljivost sa časa koja je ostavila utisak na Vas?

Uvek me inspiriše i oraspoloži duhovitost i kreativnost najmlađih učenika. Zajedno pravimo interne šale koje zapravo imaju svrhu usvajanja jezika. Zanimljivo mi je da sretnem učenike nakon završenog kursa i da vidim na kom jeziku će inicijalno da mi se obrate. Većina započne razgovor na engleskom.

6. Šta biste poručili mlađim kolegama i onima koji tek počinju sa učenjem jezika?

Suština je bitnija od forme. Birajte fleksibilnost a ne rigidnosti. Kada usavršite jezik i tehnike predavanja, razumećete da je učenik centar učionice kome se treba prilagoditi a ono što svaki učenik želi jeste da njegovo znanje bude primenljivo.


Katarina Stavrić , profesorka engleskog jezika

Urednik: Berlitz

Koristimo internet kolačiće (cookies) i poštujemo Vašu privatnost kako bi imali optimalno iskustvo na našoj web strani.
Pogledajte Politiku privatnosti za više detalja.

Proveri svoj nivo znanja besplatno | Berlitz

Proveri svoj nivo znanja besplatno

viber